סבל, אושר ומוח שקט עם אייל ניר

467
0

בפרק הזה היה לי מפגש מרתק עם אייל ניר. אייל הוא שחור חגורה בקראטה ולפני מספר שבועות אף זכה במדליית הזהב באליפות אירופה. אבל מעבר לכישרון הקרבי שלו, אייל הוא מאמן מנטלי המפתח שיטה ייחודית בשם בודו-וויי המלמדת אותנו כיצד ליישם את חוכמת אמנויות הלחימה בחיי היום יום.

בפרק זה נכיר את הפילוסופיה המיוחדת של עולם הבושידו והזן בודהיזם ונבין כיצד היא קשורה להשגת שלווה פנימית, איזון נפשי ואושר אמיתי. אייל יחשוף בפנינו טכניקות מעשיות לאימון המח שיעזרו לנו להפחית חרדות, לחזק את הביטחון העצמי ולשפר את תהליך קבלת ההחלטות.

למשל, נלמד על מושג ה”מושין” שמשמעותו מוח ריק או שקט. זוהי יכולת נדירה לרוקן את המוח ממחשבות ורגשות ולהגיע למצב תודעתי צלול וניטרלי. מי שמאמן את המיומנות הזו יכול ליהנות מאנרגיות גבוהות, ריכוז ויציבות רגשית בכל מצב.

נבין גם מהי “מדיטציה אין-סופית” ומדוע היא המפתח לחיים מאושרים יותר. אייל יסביר לנו כיצד המודעות שלנו נמצאת כמעט תמיד בעבר, ההווה או העתיד ואיך ניתן להגיע למצב בו אנו חווים את הרגע הנוכחי באופן מלא, ללא פילטרים או עיבוד קוגניטיבי.

נשמע גם על המושג “היות כמים” המתאר שאיפה לגמישות מחשבתית ויכולת הסתגלות מהירה למצבים משתנים. זו יכולת קריטית הן בקרב והן בחיים עצמם שבהם אנו נדרשים כל הזמן להתאים את עצמנו למציאויות חדשות.

אייל יחלוק איתנו טכניקות ותרגילים קונקרטיים שיכולים לעזור לנו ליישם את חוכמת הזן והבושידו ביום יום. הוא ידבר על כוחה של המחויבות העמוקה והנחישות ויסביר מדוע לעיתים אנו צריכים “לתת הכל כדי להישאר מלאים”.

כל אלה הם רק טעימה קטנה מתוך שפע הידע והחוכמה שאייל צבר במהלך עשרות שנים כלוחם, כמאמן וכאדם החותר לאושר פנימי אמיתי בחייו. אז אל תחמיצו הזדמנות להעמיק בתורות עתיקות אלו וללמוד כיצד ליישמם בהצלחה במציאות המודרנית של המאה ה-21

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן