מבוא למדיטציה עם יולי ביילין

514
0

בפרק הזה אירחתי את יולי ביילין, מומחית בינלאומית למדיטציה ומייסדת האקדמיה למדיטציה 32. יולי תשתף אותנו בידע רב שנים ובמחקרים מדעיים מרתקים על השפעות המדיטציה, ותיתן לנו טיפים מעשיים כיצד להפיק מזה את המיטב.

אני אישית מאוד מחובר לנושא הזה. כבר זמן רב שאני משלב מדיטציות בשגרת היום יום שלי, ואני חש תועלות עצומות מכך בהיבטים רבים. המדיטציה מספקת לי שלווה נפשית ותחושת רוגע אדירה גם בימים אינטנסיביים ועמוסים. כמו כן היא מחזקת לי את מערכת החיסון ומפחיתה סטרס, חרדות וכאבים שהיו לי בעבר.

אבל החשוב מכל – המדיטציה לימדה אותי מודעות עצמית. כלומר, היא הגבירה משמעותית את היכולת שלי להתבונן פנימה, להבין טוב יותר מה אני מרגיש ולמה, וכך גם לנהל הרבה יותר טוב את המצב הנפשי והרגשי שלי. אני מרגיש שזו מתנה יקרה מאוד.

מודעות עצמית, יחד עם חיוביות והשראה אישית, הם כלי מפתח לצמיחה האישית שלנו. הם נותנים לנו את הכוח להתמודד עם אתגרים, להגשים חלומות ופשוט להיות מאושרים יותר בחיים שלנו. כי כשאנחנו מכירים את עצמנו טוב יותר ויש לנו פרספקטיבה נכונה על הדברים – כל השאר בא ממילא.

תמיד אני אומר, אם המוח שלנו הוא הנכס היקר ביותר שיש לנו בחיים, אזי המדיטציה היא כמו תרגילי פילאטיס שאנחנו עושים למוח הזה כדי שיהיה חזק, גמיש ובריא יותר. ובשורה התחתונה – כדי שנהיה אנחנו בריאים ומאושרים יותר.

עכשיו, מה בעצם מדיטציה ואיך היא עובדת? המוח שלנו למעשה פועל במספר מהירויות או “הילוכים” כמו מנוע של מכונית. במצבי התודעה השונים שאנו חווים במהלך היום והלילה, המוח עובר בין הילוכים אלו.

לדוגמה, כשאנחנו ישנים המוח בהילוך איטי מאוד הנקרא “גלי דלתא”. ואילו כשאנחנו ערניים ופעילים, המוח נוסע ב”הילוך רביעי” שהוא הרבה יותר מהיר. המדע מגלה שהמפתח לבריאות מיטבית של המוח והגוף נמצא ביכולת להשהות את המוח ב”הילוך שני” או “הילוך שלישי”.

כאן נכנסת המדיטציה לתמונה, שכן הטכניקות השונות שלה מאפשרות לנו לעשות בדיוק את זה – להאט את קצב המוח באופן מבוקר ולהביא אותו להילוכים האיטיים והאיכותיים יותר. והמחקרים מוכיחים ש20 דקות ביום של שהייה בהילוכים אלו, יוצרות שפע תועלות בריאותיות ונפשיות:

ראשית, המדיטציה מפרישה לזרם הדם שלנו כימיקלים והורמונים שאחראים לתחושת הרוגע, האושר ושיפור מצב הרוח. בנוסף היא מעלה משמעותית את רמת הסרוטונין והדופמין בגוף, שתורמים גם הם לתחושות חיוביות אלו.

מחקרים מוכיחים ש20 דקות מדיטציה ביום מפחיתות באופן משמעותי דיכאון וחרדה אצל אנשים שסבלו מהם שנים רבות. יתרה מזאת, המדיטציה אף הצליחה “להביס” תרופות אנטי-דיכאוניות ביעילות שלה!

המדיטציה גם מפעילה ומחזקת את מערכת החיסון, מה שתורם להפחתה ניכרת במחלות אוטו-אימיוניות וסיכוי מופחת בחצי לחזרת מחלות כרוניות!

גם בהיבט של מניעת מחלות לב ושבץ מוחי, המדיטציה הצליחה להפחית בלמעלה מ-50 אחוז את הסיכוי לאירוע חוזר אצל חולי לב כרוניים.

אז כפי שאתם רואים, מדובר בהשפעות עצומות שבאמת יכולות לשנות לנו את החיים. וכל מה שצריך זה לבנות הרגל של 20 דקות ביום. אני מקווה מאוד שהבנתם עכשיו למה אני כל כך מאמין בכוחה של המדיטציה.

עכשיו בואו נעבור לפרקטיקה – כיצד בעצם מתחילים? מהן הטכניקות הקיימות ואיזו מהן מתאימה לי?

קודם כל חשוב מאוד לדעת שיש המון סוגים של מדיטציה – מיינדפולנס, מדיטציות קבליות, טכניקות נשימה ועוד ועוד. אך אל דאגה – אין צורך להיבהל מזה! תמיד ניתן לפתח מיומנות חדשה ולהטמיע הרגלים בריאים

יולי ממליצה תמיד להתחיל עם לימוד מסודר אצל מומחה למדיטציה שיידע להתאים לכם אישית את הטכניקה המתאימה, וגם להדריך אתכם כיצד לבצע אותה נכון. זה באמת המפתח להצלחה.

אך מעבר לזה, העיקרון הכללי הוא לבחור משהו שאתם נהנים ממנו ושעוזר לכם באמת להרגע ולהאט את קצב המחשבות.

יולי לדוגמה מציעה באתר שלה 32 טכניקות מדיטציה שונות! כך שבטוח ימצא לכם משהו שתתחברו אליו. והמלצתה היא לנסות כמה מהן ולראות מה הכי מדבר אליכם. גם אני כשהתחלתי ניסיתי 3-4 טכניקות עד שמצאתי שתיים שהן “הבייס” שלי להירגעות ושלווה.

וזהו, זה הסוד כל כך פשוט להטמעת מדיטציה מוצלחת בחיים שלכם:

1. למדו אצל מומחה כדי להבין נכון איך עושים את זה

2. בחרו 1-2 טכניקות שאתם הכי נהנים מהן

3. תרגלו 20 דק’ ביום

4. תהנו מהשלווה, האושר והבריאות 😊

לפרטים נוספים על יולי ביילין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן