הצד הפחות זוהר של התפתחות אישית עם הילה שלזינגר

611
0

האם אתם מקדישים מספיק זמן ותשומת לב לרגשות שלכם?

בפרק הזה אני מארח את הילה שלזינגר, פסיכותרפיסטית ומרצה באירגונים ובגופים פרטים. אנחנו מדברים על הצד הפחות זוהר של הרגשות והתפתחות אישית. בשיחה שלנו אנחנו מדברים על החשיבות בלהכיר ולדבר את הרגשות שלנו, לזהות אותם ולדבר אותם.

לפני כ-3 שנים הילה לקתה באופן פתאומי במחלת דם מסכנת חיים שהצריכה אותה לעבור שיקום התמודדות ממושך. בפרק נשמע את סיפורה המרתק והמרגש של הילה על המסע הנפשי והרגשי שעברה בדרך חזרה לחיים.

על אף שמבחינה רפואית הוגדרה כמחלימה מבחינה נפשית נשארו להילה צלקות עמוקות מהאירוע. היא מתארת תחושות קשות של חרדה פחד מוות ותסכול ויסות רגשות שליוו אותה הרבה זמן לאחר שחרורה מבית החולים.

עם זאת בניגוד ללחצים מהסביבה לחזור במהירות לשגרה, הילה בחרה לתת ביטוי מלא לרגשותיה ה”פחות טובים”. היא הבינה שהמפתח להחלמה האמיתית טמון ביכולת להכיל ולקבל גם את הצדדים הפחות נעימים בנפש.

ככל שחלקה ודיברה יותר על תחושות הפחד והכעס עם הקרובים לה תקשורת כך גברה תחושת הרווחה שלה. יש כאן מסר חשוב מאוד על חשיבות הביטוי הרגשי בתהליכי החלמה גופניים ונפשיים .

פעמים רבות החברה מצפה מאיתנו “להתגבר” ו”לחזור לשגרה” במהירות אך הילה מלמדת אותנו שהדרך הבריאה יותר היא לאפשר לעצמנו לחוות מגוון רחב של רגשות רק כך ניתן לצאת מחוזקים באמת מהמשבר. מן הסתם מדובר בתהליך לא פשוט הדורש סביבה תומכת קשר. אך אם נעניק לעצמנו את המתנה הגדולה של קבלה עצמית גם ברגעים הקשים נוכל לצמוח לכדי הגרסה הטובה ביותר של עצמנו מעבר למשבר אימון אישי.

תודה רבה להילה היקרה על שיתוף הסיפור האישי.

אני מזמין את כולכם להאזין לראיון המלא שיש בו עוד תובנות רבות ובהם:

עוד על הילה

מטפלת מזה 14 שנה. למדתי אימון בהסמכה בין לאומית , מאסטר בNLP.

מעבר לזה יש לי תואר בפילוסופיה, ספרות ותעודת עיתונאי.

עיקר הפוקוס שלי הוא על מתן מקום היכרות ושימוש ברגשות הלא זוהרים שלנו. זה כלי ,  עיקרי לטיפול בקליניקה  שלי. אני מאמינה שהיכרות ושימוש נכון ברגשות הלא זוהרים מאפשר הטבה במערכות יחסים ועליה משמעותית בחוסן הנפשי שלנו

החזון שלי לאפשר לכמה שיותר אנשים היכרות עמוקה אמיתית ומאפשרת עם הצד הזה

של הרגשות. המונח רגשות לא זוהרים זה מונח שאני המצאתי

ולשמחתי גיליתי שעוד אנשים עושים בו שימוש

אין דבר כזה רגש שלילי .יש רגש לא זוהר וגם לו צריך לתת מקום ובמה כדי להיטיב עם המערכת כולה

האתר של הילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן