איך להגשים את החלומות שלך עם יובל אברמוביץ’

462
0

יש לך חלום? הגיע הזמן לעשות עם זה משהו!

אין לך חלום? הגיע הזמן לעשות עם זה משהו!

בפרק הזה אני מארח את יובל אברמוביץ, שחקן, מרצה יזם וסופר שכתב מספר רבי מכר. בפרק אנחנו מדברים על הגשמת חלומות. מדוע זה חשוב שנפעל כדי להגשים את החלומות שלנו? מה צריך לעשות כדי להתחיל עם הגשמת החלומות שלנו? מה מעכב אותנו ואיך להתגבר על זה? אנחנו גם מדברים על הצלחה, תעוזה, תחושת החמצה ואפילו ברוס וויליס! פרק חובה לחולמים שרוצים להתעורר

איך לפתח את כוח התעוזה והנחישות כדי להתגבר על הפחדים שלנו ולהגשים חלומות שנראים בלתי אפשריים?

הרבה פעמים אנחנו מרגישים תחושת אי ספקנות כלפי יכולתנו להצליח במטרות שאנחנו מציבים לעצמנו. יש בנו קול פנימי שאומר “זה יהיה קשה מדי”, “אני לא מספיק טוב” או “זה לא ילך לי”. אז מה עושים עם הקול הזה ואיך אפשר להפוך אותו לקול של נחישות ותעוזה במקום ספקנות? זאת השאלה שנבקש לענות עליה בפרק הזה.

ראשית, כדאי שנבין מהם בדיוק המונחים “תעוזה” ו”נחישות” ומה ההבדל ביניהם. נחישות (או grit באנגלית) היא היכולת להתמיד לאורך זמן במטרה מסוימת גם כשעולים אתגרים וקשיים. אנשים בעלי נחישות לא מוותרים בקלות וממשיכים ללכת קדימה עד שהם מצליחים להגשים את מטרתם.

תעוזה, לעומתה, היא היכולת לקחת סיכונים מחושבים ולצאת מאזור הנוחות שלנו כדי לנסות דברים חדשים ומאתגרים. זוהי אומץ לב לעמוד מול הפחדים ולנסות בכל זאת. אם נחישות היא השריר שמניע אותנו לכיוון המטרה, התעוזה היא שמאפשרת לנו להניע את הרגל ולקחת את הצעד הראשון.

בפרק שוחחנו על שלל כלים שיסייעו לנו לפתח את היכולת להיות נחושים ותעוזים יותר. נלמד גם את התהליך הפנימי – איך אנחנו יכולים להשקיט את הספקנות שבנו ולטפח יותר תעוזה ונחישות. למשל, נראה שני שלבים חשובים לפיתוח הנחישות הם להאמין שיכולות שלנו ניתנות לשיפור וכן להתמקד בתהליך ולא בתוצאה. כשאנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להתפתח ולהשתפר, נמנע מאיתנו חוויות כישלון, נוכל לסלוח לעצמנו ולהמשיך הלאה. וכשנתמקד בתהליך ולא בתוצאה – ב”איך” ולא ב”האם” – נתגבר טוב יותר על מכשולים ואכזבות.

בהקשר של תעוזה, נראה שלמעשה אנשים נוהגים להפריז בראש שלהם במידת הסכנה האמיתית שבפעולות מסוימות. כשננתח את הסיכונים בצורה רציונלית, נגלה שהם הרבה פחות מאיימים משחשבנו. כך שעצם מודעות להטייה הקוגניטיבית הזו, כבר יכולה לאפשר לנו להיות תעוזים יותר. כמו כן, אם נעשיר את שריר התעוזה נוכל לקחת הרבה סיכונים מחושבים ולהתקדם לעבר החלומות שלנו.

אחד הדברים שעלולים להכשיל אותנו בדרך להגשמת חלומות, זה הפחד מכישלון או ביקורת. יובל אברמוביץ’, שחקן ומחבר ספרים בנושא גילוי עצמי שראיינתי בפרק, מספר שהוא לא נרתע מלפנות בבקשות ישירות לאנשים, גם אם פעמים רבות הוא לא קיבל מענה או נענה לא יפה. הוא פשוט מבין שמתוך כלל הפניות שהוא עושה, תמיד יהיו כאלה שיעזרו לו בחזרה. זוהי דוגמה לתעוזה ונחישות יוצאת דופן שהניבו לו הצלחות רבות, שלא היו מתאפשרות ללא נכונות לקחת סיכונים ולהתמודד עם דחיות.

אז מה הצעדים הבאים שאנחנו יכולים לנקוט כדי לאמן את שריר התעוזה והנחישות ולחזק אותו?

ראשית, אני ממליץ לכם להתחיל במשהו קטן – לצאת מעט מאזור הנוחות בכל יום. זה יכול להיות משהו פשוט כמו לדבר עם אדם זר, לשאול שאלה בפגישה גדולה או לבקש בקשה ממישהו בכיר ממך. תרגישו כיצד גופכם מגיב, האם אתם חשים פחד? נשימות מהירות? האם הרגשתם הקלה לאחר מכן? מדי יום תוסיפו עוד משימה קטנה שדורשת יציאה מהאזור הנוח עד שתרגישו נינוחים יותר עם תחושת אי-הנוחות.

שנית, תנסחו לעצמכם מטרה שאתם שואפים אליה ותפרטו אותה לצעדים קטנים וברורים. אל תנסו לבצע קפיצת ענק בבת-אחת אלא תתקדמו בצורה מדודה. תציבו לעצמכם יעדים קצרי טווח ותחגגו כל הישג קטן בדרך.

ולבסוף, הקיפו את עצמכם באנשים תומכים שיעודדו אתכם לאורך הדרך ויסייעו לכם להתגבר על קשיים. הדרך לבדה יכולה להיות בודדת לעיתים אבל עם חברים לצידכם תוכלו לצלוח אותה ביתר קלות. שתפו את מטרותיכם עם אנשים קרובים, בקשו מהם עצות וסיוע כאשר אתם זקוקים לכך.

ובכן חברים, זו הייתה רק טעימה קטנה מהפרק החדש. מקווה שהצלחתי לעורר בכם את הרצון לטפח את כוח התעוזה והנחישות שבכם. הפרק המלא מכיל עוד כלים רבים שאתם מוזמנים להאזין אליהם בהמשך. תיהנו!

הנה הנושאים ששוחחנו עליהם בפרק:

  • הספר החדש של יובל “קסם הרשימה”
  • הסיפור האישי של יובל ומה הוביל אותו לכתוב את החלומות שלו לראשונה
  • על השיטה של יובל לכתיבת חלומות ברשימה ועל הדרך לעשות זאת
  • איך לדעת מה מתאים לנו בחיים כרגע
  • מה מונע מאיתנו להגשים את החלומות
  • אילו פחדים נפוצים עוצרים אותנו בדרך
  • איך מתגברים על הפחד
  • מהי הצלחה ואיך לחשוב עליה בצורה ריאלית (ולא כמו שזה נראה בריאליטי)
  • איך מתקדמים לאט ובנחישות לעבר המטרות שלנו
  • דחיינות ואי עשייה – מה המחיר האמיתי של אי הגשמת להגשים חלומות
  • תחושת החמצה
  • למה יובל אוהב להגיד “בא לי” ולפעול לפי הלב והחשק.
  • למה חשוב שנצעק את החלומות שלנו ונשתף אחרים
  • כל אינטראקציה שלכם יכולה להוביל לקשר חדש ולהזדמנות חדשה
  • לקחת את החיים בלילות ולראות בהם כהרפתקאה
  • כתבו את רשימת החלומות שלכם: קחו דף ועט ורשמו את החלומות שלכם. חשבו על מה שכתבת בימים לאחר מכן ונסו לראות מה מהדהד לכם. במה תרצו להתמקד בתקופה הקרובה.

ספרים שהמלצנו עליהם:

  • כוחה של נחישות – קרול דוויק
  • גריט – אנג’לה דאקוורת
  • פיק (Peak) – אנדרס אנדרסון

לקבלת 10% הנחה על הספרים של יובל כנסו לאתר שלו ורשמו את המילה “תודה” בקוד הקופון

לאתר של יובל: https://www.uv-tlv.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן