שגשוג: איך ליצור חיים שראוי לחיות עם יהודית כץ

562
0

מתי לאחרונה עצרתם כדי לבחון את החיים שלכם?

בפרק הזה אני מארח את יהודית כץ, יזמית, יועצת, מאמנת ומרצה המתמחה בתחום הפסיכולוגיה החיובית. היא גם כותבת באופן קבוע בעיתון ״הארץ״ ומקליטה את הפודקאסט ״חושבים טוב״. יהודית מציעה לכולנו לעצור ולהתבונן בחיינו דרך מודל מעשי לאושר ורווחה נפשית.

התקופה המורכבת שאנו חווים היא הזדמנות נדירה לכולנו לעצור לרגע ולשאול את עצמנו – האם באמת אני חי חיים מלאים, מספקים ומאוזנים כפי שהייתי רוצה? האם אני באמת ממצה את הפוטנציאל והיכולות שלי עד תום? האם אני תורם ונותן מעצמי לסביבתי כפי יכולתי?

שאלות לא פשוטות אלו עמדו לנגד עיניי כשהזמנתי אל האולפן את יהודית כץ, יזמית ויועצת בתחום הפסיכולוגיה החיובית, לשיחה עמוקה ומעשירה על מהות החיים.

בפרק זה נבחן יחדיו מודל מעשי וישים להשגת אושר ורווחה פנימית אמיתיים. המודל כולל מרכיבים חשובים כגון שכלול הרגשות החיוביים שאנו חווים, טיפוח תחושת הזרימה וההתמזגות עם הרגע הנוכחי, שיפור איכות ועומק מערכות היחסים שלנו עם אחרים, וחיזוק התחושה שיש לחיינו משמעות ותכלית.

יהודית מסבירה כיצד באמצעות מודעות עצמית מתמדת ובחינה כנה של נקודות החוזק והחולשה בחיינו, אנו יכולים לאתר תחומים הדורשים שיפור, ולהציב יעדים ספציפיים וברורים על מנת לממש שינויים אלו.

היא נותנת טיפים ישימים וקלים ליישום, כגון תרגול יומי של “הכרת הטוב” וספירת שלוש סיבות להכרת תודה על חלקי היום. יהודית אף משתפת במחקרים מעניינים הקושרים בין פעילות גופנית וספורט לבריאות הנפש ואיכות החיים.

יהודית קוראת לנו לאמץ גישה אופטימית ופתוחה, ולראות בתקופה המורכבת שעברנו ועודנו עוברים הזדמנות לצמיחה, העצמה והתחדשות אישית.

אנו משוחחים גם על האתגר שבאיזון נכון בין מרדף אחר הישגיות והצלחה חיצונית, לבין טיפוח והעמקת מערכות היחסים המשמעותיות שלנו עם בני משפחה, חברים ובני זוג.

דיברנו על דרכים מעשיות לחיזוק תחושת המשמעות והסיפוק מתוך העיסוקים היומיומיים שלנו, גם אם הם נראים שגרתיים או חסרי עניין במבט ראשון.

אנחנו בוחנים בפרק את ששת האלמנטים של המודל: רגשות חיוביים, מעורבות או פלואו, מערכות יחסים, משמעות, הישגתיות וחיוניות. אנו נתעכב על כל אלמנט כל אלמנט כדי להבין את המשמעות שלו ובעיקר את היישום המעשי שלו בחיי היום יום דרך טיפים והמלצות.

לאתר של יהודית כץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן