מחשבות על פרודוקטיביות עם בועז מזרחי

435
0

האם קרה לכם שהרגשתם “עמוסים” במטלות במהלך היום, אך בסופו אינכם מרגישים תחושת השגה או סיפוק? האם ניסיתם להוסיף זמן לתחביב או פעילות חדשה ומצאתם שזה בלתי אפשרי? אם כן, כדאי שתבינו את הפרודוקטיביות האישית ומה היא יכולה לתת לכם.

בועז מזרחי, עורך מגזין האונליין מהות החיים הגיע כדי לדבר על פרודוקטיביות. הפרק מתבסס על סדרת כתבות של בועז על פרודוקטיביות ואנחנו משוחחים על היבטים שונים הקשורים לנושא.

שוחחנו על כך שפרודוקטיביות שונה בתכלית מלהיות עמוס במטלות ו”עסוק מדי”. פרודוקטיביות משמעותה יכולת למקד את זמננו ומרצנו במטרות החשובות באמת, ולבצע אותן בצורה יעילה.

אחת הנקודות המרכזיות היא שפרודוקטיביות אישית קשורה בקשר ישיר להתפתחות אישית. כאשר אנו לומדים לבצע באופן מיטבי את המשימות והיעדים שלנו, אנו למעשה מפתחים את עצמנו כבני אדם ומגשימים את הפוטנציאל האישי שלנו.

על מנת להגביר פרודוקטיביות, חשוב לאמץ גישת חשיבה מינימליסטית – להתמקד במועט, בעיקרי ולסלק הסחות דעת. כפי שהסביר בועז, ככל שיש פחות רעשי רקע מטרידים אותנו, כך אנחנו מסוגלים להתקדם בצורה נמרצת לעבר מטרותינו.

לעיתים, דווקא כאשר אנו “מניחים” למוח שלנו ונותנים למחשבותינו לנדוד באופן חופשי, מתרחש תהליך יצירתי שבו נוצרים קישורים בין רעיונות באופן בלתי צפוי. מכאן נובע “אפקט המקלחת” שבו פתרונות יצירתיים עולים בראשנו בזמן מקלחת או טיול בחיק הטבע.

בהמשך הפרק, דיברנו על תרומה  קריטית נוספת לפרודוקטיביות – הקפדה על מנוחה ועל תזונה נכונה. שינה איכותית ומספקת חיונית על מנת שנוכל להתמקד ולתפקד ברמה גבוהה לאורך זמן. כמו כן, מזון בריא ומזין את המוח שלנו ותורם ליצירתיות וליכולות קוגניטיביות גבוהות יותר.

לסיכום, הפרודוקטיביות האישית היא כלי רב עוצמה בידינו שיכול לשדרג את איכות חיינו ללא הכר. על ידי אימוץ הרגלי פרודוקטיביות כגון: מיקוד, תכנון נכון והתמדה, נוכל לממש את שאיפותינו ולהגיע להישגים חדשים בתחומים רבים. כל מה שנותר הוא להבין שהיכולת בידיים שלנו ולהתחיל היום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן