בתוך הראש של לוחם קומנדו

454
0

איך מפתחים ביצועי שיא תחת אש?

בפרק המרתק הזה אני פגשתי את גיא, לוחם ביחידת הקומנדו המובחרת “שלדג” וננסה להבין מה מניע צעיר ישראלי להצטרף ליחידה קרבית כל כך יוצאת דופן. נחדור לתוך המחשבות, הרגשות ויכולות ההתמודדות של הלוחם ברגע האמת.

יחידת שלדג מתמחה בפעולות מודיעין, חבלה ולוחמה בעומק האויב. הלוחמים פועלים בסיירות ומבצעים חשאיים מסוכנים מאוד מעבר לקווי האויב. כמו במבצע אחד בלבנון שבו לכדו מחבלים וחטפו אותם לישראל.

מה מניע נער צעיר להצטרף ליחידה שכזו? גיא מסביר שלדרוך במקומות שאחרים לא דרכו מקנה יוקרה מסוימת בעיניו. הוא רואה בזה אתגר אישי משמעותי ביותר. אבל גם מזהיר מהאגו שיכול להתלוות לזה.

אז מה קורה שם בפנים? איך מתמודד נער צעיר עם אתגרים קיצוניים של רעב, קור ופחד תוך כדי לחימה ממושכת בתנאי שטח קשים? גיא מתאר רגעי שבר וכשלון קשים – שמחייבים אותו לעבור תהליך מטלטל של הכרה במגבלות הגוף והנפש כדי לפתח כוח פנימי חזק יותר.

בתהליך ההכשרה המפרך, הצעירים לומדים לשמור בקפדנות על הציוד הצבאי שלהם, להסתתר היטב ולהסוות את זהותם הלאומית. הם עוברים אימוני סיירות וניווטים ארוכים וקשים בהם נדרשת דבקות עילאית במטרה כדי להתגבר על תחושת הרעב, העייפות והכאב.

גיא מתאר שגרת אימונים קשוחה שעיקרה לעבור שוב ושוב דרך מחזור של נפילות וקימות בדרך להשגת המטרה. הפגיעה בביטחון העצמי היא דווקא הכוח המניע להמשיך ולהתאמץ בכל כוחו להצליח בסופו של דבר.

הפרק חושף את התהליך הנפשי המדהים שעוברים הלוחמים הצעירים בדרך לפיתוח כושר לחימה יוצא דופן שיאפשר להם לבצע משימות מבצעיות בסיכון גבוה מאד בהצלחה.

אם בא לכם להבין טוב יותר איך מתפתח חוסן נפשי ויכולת ביצוע שיא תחת אש, הפרק הזה הוא חובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן